Aktualizacja: 18.03.2020 16:07 Publikacja: 18.03.2020 16:30
Foto: AdobeStock
Od 18 czerwca 2016 r. w Polsce obowiązuje ustawa o delegowaniu pracowników, która implementuje do polskiego porządku prawnego zasady wynikające z Dyrektywy UE oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/67 z 15 maja 2014 r. w sprawie egzekwowania Dyrektywy 96/71. Przedmiotowe Dyrektywy powinny zostać zaimplementowane do lokalnych przepisów w każdym państwie członkowskim UE/EOG/Szwajcarii.
Ustawa o delegowaniu pracowników nakłada na zagranicznych pracodawców obowiązek m.in.:
W biurowcach nie gasi się już światła o 23:00. Praca po godzinach przeniosła się do domów.
Praca w dni wolne jest ściśle uregulowana i powinna być zrekompensowana. Pracodawca, który tego nie dopilnuje, m...
W tym roku 3 maja wypada w sobotę. Kiedy pracownikowi należy się wolne?
Częstym przedmiotem sporów z ZUS jest wysokość wynagrodzenia ustalonego przez strony w umowie o pracę. W razie z...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Na co zwrócić uwagę, by umowa podpisana z samozatrudnionym była zgodna z prawem? Błąd może pociągnąć za sobą kon...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas