Aktualizacja: 18.03.2020 16:07 Publikacja: 18.03.2020 16:30
Foto: AdobeStock
Od 18 czerwca 2016 r. w Polsce obowiązuje ustawa o delegowaniu pracowników, która implementuje do polskiego porządku prawnego zasady wynikające z Dyrektywy UE oraz Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/67 z 15 maja 2014 r. w sprawie egzekwowania Dyrektywy 96/71. Przedmiotowe Dyrektywy powinny zostać zaimplementowane do lokalnych przepisów w każdym państwie członkowskim UE/EOG/Szwajcarii.
Ustawa o delegowaniu pracowników nakłada na zagranicznych pracodawców obowiązek m.in.:
Możliwość wykonywania pracy na rzecz osoby trzeciej (outsourcing) przez cudzoziemca zależy od modelu współpracy.
Wbrew zapowiedziom ws. zmian w zatrudnianiu pracowników, pracodawcy nie będą musieli podawać informacji o wynagr...
Urlopy bezpłatne powodują zawieszenie stosunku pracy w obszarze obowiązków pracowniczych, jednak nie następuje t...
Zakres obowiązków i miejsce wykonywania pracy przy rozszerzeniu stosunku pracy mogą się różnić - orzekł Sąd Najw...
Bieg miesięcznego terminu rozpoczyna się dopiero od chwili, w której pracodawca uzyskał wiarygodne informacje, u...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas