Reklama

Opinia o szefie – to ona ma znaczenie przy wyborze miejsca pracy

Kandydaci do pracy chcą znać opinie o przyszłym przełożonym. Tak wskazuje 61 proc. osób szukających zatrudnienia. Rola zwierzchnika w rozwoju kariery zawodowej jest istotna, a jak się okazuje ma on znaczenie przy decyzji o podjęciu współpracy z firmą.

Publikacja: 15.04.2022 10:12

Aktualne jest powiedzenie, że „pracownicy przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa”.

Aktualne jest powiedzenie, że „pracownicy przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa”.

Foto: fotodrobik

Badania przeprowadzone Hays Poland pokazują, że najważniejsze powody, dla których rozważamy zmianę pracy to oczywiście wynagrodzenie (65 proc. deklaracji), a także brak możliwości rozwoju (42 proc.), zbytnie obciążenie pracą (18 proc.), czy brak równowagi między życiem prywatnym i zawodowym (16 proc.). Dla 15 proc. ankietowanych kluczowe są jednak w tym wypadku relacje z bezpośrednim przełożonym. Eksperci podkreślają, iż kwestia nie najlepszych relacji z szefem wielu motywuje do odejścia z dotychczasowego miejsca pracy, jak i uważnego przyjrzenia się potencjalnemu menedżerowi w nowej firmie.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama