Reklama

Rejestracja znaku towarowego – jak uniknąć błędów przy wyborze klas?

Przedsiębiorcy rejestrujący znak towarowy muszą podjąć kluczową decyzję: wybór odpowiednich klas towarowych zadecyduje o skuteczności ochrony marki. Błędna klasyfikacja może oznaczać nie tylko ograniczenie ochrony, ale także konieczność ponownej rejestracji.

Publikacja: 11.03.2025 11:30

Rejestracja znaku towarowego – jak uniknąć błędów przy wyborze klas?

Foto: Adobe Stock

Klasy towarowe to kategorie przypisane do określonych produktów i usług. Ich wybór ma kluczowe znaczenie, ponieważ wyznaczają one zakres ochrony prawnej znaku, precyzując obszar, w którym będzie on chroniony. Każda klasa obejmuje konkretne towary lub usługi, a rejestracja znaku w danej klasie oznacza, że ochrona obejmuje wyłącznie wskazane elementy. Niewłaściwy wybór klas może prowadzić do ograniczenia ochrony lub braku możliwości skutecznej obrony przed naruszeniami. Dlatego tak istotne jest staranne dobranie klas, które zapewnią skuteczną ochronę marki.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Nawigator prawny Poradnik
KIS zmienia zasady opodatkowania airdropów kryptowalutowych
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Nawigator prawny Poradnik
Małoletni a prawo do lokalu socjalnego – ochrona z wyjątkami
Nawigator prawny Poradnik
Zmiana propozycji układowych, kiedy i jak można to zrobić
Nawigator prawny Poradnik
Condohotel w transformacji. Nowe modele, elastyczne umowy, realistyczne zyski
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Nawigator prawny Poradnik
Jak budować wartość przedsiębiorstwa dzięki ochronie IP
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama