Rynek amerykański kusi polskie przedsiębiorstwa

Polski eksport do USA ostatnio rośnie. Coraz więcej firm interesuje się też rynkami Kanady i Meksyku.

Publikacja: 04.02.2021 09:52

Rynek amerykański kusi polskie przedsiębiorstwa

Foto: Times Square w Nowym Jorku. Są tam reklamy wielu światowych marek. Fot. A. Osiecki

Rynkom północnoamerykańskim, ze szczególnym uwzględnieniem Stanów Zjednoczonych, poświęcono kolejne spotkanie w ramach cyklu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu „PAIH Forum Biznesu Sesje Regionalne”. Agencja zorganizowała je we współpracy z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną.

– W globalnej ekspansji USA nie da się pominąć. Tu powstają nowe trendy, innowacje. O ten rynek biją się firmy z całego świata. To ponad trzysta milionów potencjalnych klientów, w tym liczna grupa konsumentów naprawdę zamożnych – mówił Bartosz Szajda, kierownik zagranicznego biura handlowego PAIH w Waszyngtonie. Przyznał jednak, że zarówno polscy przedsiębiorcy, jak i PAIH, mają sporo do nadrobienia względem konkurencji z Europy Zachodniej, która w USA inwestuje od lat.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii