Czy Korytarz Środkowy będzie remedium na problemy dystrybucyjne? Co z Polską?

Wojna na Ukrainie wymusiła zmianę szlaków dystrybucyjnych biegnących przez Rosję i Ukrainę z Europy Zachodniej do Azji Centralnej i Chin. Dla polskich firm dodatkowym utrudnieniem jest ograniczenie ruchu na przejściach granicznych z Białorusią.

Publikacja: 11.03.2023 17:44

Gruziński port Poti nad Morzem Czarnym to część Transkaspijskiego Międzynarodowego Szlaku Transporto

Gruziński port Poti nad Morzem Czarnym to część Transkaspijskiego Międzynarodowego Szlaku Transportowego (TITR), czyli tzw. Korytarza Środkowego.

Foto: Adobe Stock

Od roku zamknięte pozostaje przejście w Kuźnicy, a od 10 lutego strona polska wprowadziła blokadę na przejazdy dla ciężarówek białoruskich przez przejście w Bobrownikach i od 21 lutego w Kukurykach-Kozłowiczach. Spowodowało to odwetową reakcję Mińska, który ogłosił blokadę dla ruchu ciężarówek unijnych, praktycznie zamykając w ten sposób granicę polsko-białoruską dla transportu kołowego. W konsekwencji wjazd na Białoruś z obszaru UE jest możliwy tylko przez granice z Litwą i Łotwą. To jednak nie rozwiązuje kwestii transportu dóbr między Chinami a Europą Zachodnią.

Pozostało 95% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Nowe Rynki
Współpraca polsko-ukraińska przy odbudowie Ukrainy ma zyskać szersze ramy i nabrać rozpędu
Nowe Rynki
Wymiana handlowa z USA rośnie, ale ryzyko braku zapłaty przez firmy z USA też
Nowe Rynki
Jest szansa na eksport polskiej wołowiny do Chin
Nowe Rynki
Pierwsze forum rektorów uczelni Polski i Uzbekistanu, czyli od nauki po biznes
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Nowe Rynki
Ułatwienie dla podróżujących drogą lotniczą z Polski do Wielkiej Brytanii