Aktualizacja: 25.05.2018 07:00 Publikacja: 25.05.2018 07:00
Pracodawca musi zapłacić zaległe wynagrodzenie z nakazu inspektora, nawet gdy ma kłopoty finansowe
Foto: www.sxc.hu
Po kontroli w sp. z o.o. w Toruniu państwowy okręgowy inspektor pracy nakazał spółce wypłacić dwójce byłych pracowników wynagrodzenie za czerwiec 2017 r. Kilkanaście innych osób miało otrzymać ekwiwalent za niewykorzystane urlopy wypoczynkowe.
Decyzje administracyjne wydano na podstawie przepisów ustawy z 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy. Ustawa wyposażyła inspektorów pracy w liczne kompetencje, m.in. do wydawania nakazów płatniczych, których istotą ma być skłonienie pracodawcy do wypłaty zaległego wynagrodzenia lub innego świadczenia związanego z pracą.
Zaproponowana przez rząd kwota przyszłorocznej płacy minimalnej jest bliższa oczekiwaniom firm, aniżeli przedsta...
Płaca minimalna powinna wzrosnąć do 4806 zł. Taką propozycję przedstawi rząd Radzie Dialogu Społecznego. Obecnie...
Choć przyszłoroczna podwyżka jest wciąż negocjowana przez pracodawców i związkowców, to w tym roku przed szereg...
Pracodawcy, którzy zatrudniają młodocianych pracowników w celu przygotowania zawodowego, mogą liczyć na dofinans...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Na początku przyszłego roku resort rodziny, pracy i polityki społecznej uruchomi pilotażowy program skrócenia cz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas