Aktualizacja: 15.06.2025 11:34 Publikacja: 27.02.2022 08:22
Foto: Adobe Stock
Polski Ład nie zmienił zasad opodatkowania przychodów osób prowadzących strony internetowe, które zarabiają na reklamach. Skarbówka zgadza się, że podatnicy nie muszą w tej sytuacji zakładać działalności gospodarczej. Przychody z reklam mogą rozliczyć ryczałtem według stawki 8,5 proc. Jeśli zaś przekroczą próg 100 tys. zł, to od nadwyżki właściwa będzie stawka 12,5 proc.
Takie stanowisko zajął dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 3 lutego 2022 r. (0113-KDIPT2-1.4011. 856.2021.4.MAP). Sprawa dotyczyła podatnika, który pisze hobbystycznie bajki dla dzieci i publikuje je w internecie na swoim blogu. Chce jednak zarabiać na blogu poprzez wydzielenie na nim przestrzeni do prezentowania płatnych reklam. Nawiązał w tym celu współpracę z amerykańską firmą zajmującą się tego typu usługami. Pomimo braku jakichkolwiek działań marketingowych ze strony podatnika, blog stał się popularny wśród polskich internautów, którzy trafiają na niego głównie za sprawą darmowej wyszukiwarki internetowej.
Większość interpretacji dotyczących fundacji rodzinnych jest korzystna dla podatników.
Tylko strata powstała na skutek zdarzeń nieprzewidywalnych, nie do uniknięcia przez racjonalnie działający podmi...
Organy podatkowe zgadzają się, że w określonych sytuacjach koszty związane z powypadkową naprawą pojazdów w imie...
Gdy spółka zwraca członkom rady nadzorczej koszty dojazdu na posiedzenia rady odbywające się poza miejscowością...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Co tak naprawdę tworzy wartość firmy? Budynki, maszyny, zapasy? A może raczej kapitał intelektualny, czyli wiedz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas