Polski Ład: internetowe reklamy z ryczałtem

Bloger zarabiający na udostępnianiu powierzchni reklamowej płaci taki podatek jak od najmu i dzierżawy - według stawek 8,5 i 12,5 proc.

Publikacja: 27.02.2022 08:22

Polski Ład: internetowe reklamy z ryczałtem

Foto: Adobe Stock

Polski Ład nie zmienił zasad opodatkowania przychodów osób prowadzących strony internetowe, które zarabiają na reklamach. Skarbówka zgadza się, że podatnicy nie muszą w tej sytuacji zakładać działalności gospodarczej. Przychody z reklam mogą rozliczyć ryczałtem według stawki 8,5 proc. Jeśli zaś przekroczą próg 100 tys. zł, to od nadwyżki właściwa będzie stawka 12,5 proc.

Takie stanowisko zajął dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 3 lutego 2022 r. (0113-KDIPT2-1.4011. 856.2021.4.MAP). Sprawa dotyczyła podatnika, który pisze hobbystycznie bajki dla dzieci i publikuje je w internecie na swoim blogu. Chce jednak zarabiać na blogu poprzez wydzielenie na nim przestrzeni do prezentowania płatnych reklam. Nawiązał w tym celu współpracę z amerykańską firmą zajmującą się tego typu usługami. Pomimo braku jakichkolwiek działań marketingowych ze strony podatnika, blog stał się popularny wśród polskich internautów, którzy trafiają na niego głównie za sprawą darmowej wyszukiwarki internetowej.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Fundacja rodzinna? Fiskus raczej wspiera
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Utrata składnika majątku kosztem podatkowym CIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Powypadkowa likwidacja szkód w kosztach CIT bez limitu
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jak rozliczyć w PIT zwrot kosztów podróży członkom rady nadzorczej
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kapitał intelektualny wpływa na wartość firmy