Aktualizacja: 20.04.2025 01:34 Publikacja: 27.02.2022 08:22
Foto: Adobe Stock
Polski Ład nie zmienił zasad opodatkowania przychodów osób prowadzących strony internetowe, które zarabiają na reklamach. Skarbówka zgadza się, że podatnicy nie muszą w tej sytuacji zakładać działalności gospodarczej. Przychody z reklam mogą rozliczyć ryczałtem według stawki 8,5 proc. Jeśli zaś przekroczą próg 100 tys. zł, to od nadwyżki właściwa będzie stawka 12,5 proc.
Takie stanowisko zajął dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 3 lutego 2022 r. (0113-KDIPT2-1.4011. 856.2021.4.MAP). Sprawa dotyczyła podatnika, który pisze hobbystycznie bajki dla dzieci i publikuje je w internecie na swoim blogu. Chce jednak zarabiać na blogu poprzez wydzielenie na nim przestrzeni do prezentowania płatnych reklam. Nawiązał w tym celu współpracę z amerykańską firmą zajmującą się tego typu usługami. Pomimo braku jakichkolwiek działań marketingowych ze strony podatnika, blog stał się popularny wśród polskich internautów, którzy trafiają na niego głównie za sprawą darmowej wyszukiwarki internetowej.
Aby wesprzeć wybraną organizację, wystarczy wpisać w zeznaniu podatkowym jej numer KRS i określić kwotę, jaką ch...
Do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług wlicza się również inne podatki, takie jak podatek dochod...
Spółki mogą zaliczyć do kosztów podatkowych CIT hipotetyczne koszty pozyskania kapitału zewnętrznego, jeśli źród...
Aby ustalić zobowiązanie podatkowe PIT za 2024 r., konieczne może być skorygowanie przychodów i kosztów podatkow...
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Utrata przez aktywa zdolności do generowania korzyści ekonomicznych wymaga dokonania odpisu aktualizującego wart...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas