Aktualizacja: 04.07.2025 05:14 Publikacja: 20.03.2022 10:00
Foto: Adobe Stock
Renoma przedsiębiorstwa (tzw. goodwill), rozumiana m.in. jako pozycja rynkowa, układ relacji z klientami czy zdolność do generowania zysku, to niewątpliwie czynnik w dużym stopniu wpływający na atrakcyjność przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych nabywców. W przypadku sprzedaży firmy, goodwill staje się zazwyczaj istotnym elementem ceny, szacowanym niejednokrotnie w miliardach złotych. Prowadzi to często do sytuacji, w której wartość transakcji sprzedaży znacząco przewyższa sumę wartości składników danego przedsiębiorstwa.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas