Reklama
Rozwiń
Reklama

Reorganizacje bez podatku – o czym trzeba pamiętać

Do połączenia, podziału czy wymiany udziałów należy się z wyprzedzeniem przygotować, w tym przeanalizować możliwe skutki wynikające z prawa bilansowego, podatkowego, administracyjnego i pracy oraz zweryfikować zapisy umów cywilnoprawnych.

Publikacja: 30.05.2022 09:07

Reorganizacje bez podatku – o czym trzeba pamiętać

Foto: Adobe Stock

Rozliczenie bilansowe i podatkowe działań reorganizacyjnych, które nie było łatwe przed 2022 r., zostało dodatkowo skomplikowane przez Polski Ład. Utrzymano wprawdzie generalną zasadę, że zdarzenia, takie jak połączenia, podziały czy wymiana udziałów, nie powodują konieczności zapłaty podatku dochodowego, ale wprowadzono wiele nowych wymogów. Niemniej, można wskazać na pewne grupy praktycznych zagadnień, na które zawsze należy zwrócić uwagę, aby dana reorganizacja przebiegła sprawnie i nie powodowała negatywnych konsekwencji, w tym konieczności zapłaty podatku.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF – ostatni dzwonek na przygotowania
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Internetowy handel pod lupą fiskusa
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama