Aktualizacja: 15.05.2025 22:19 Publikacja: 12.06.2022 02:00
Foto: Adobe Stock
W „Rzeczpospolitej” z 23 maja br. opisaliśmy interpretację, w której fiskus nie zgodził się na rozliczenie w podatkowych kosztach spółki wydatków na konia występującego na zawodach sportowych i reklamującego jej markę. Stanowisko skarbówki wzbudziło kontrowersje wśród czytelników. Co Pan sądzi o tej interpretacji?
Uważam, że jest niespójna, nielogiczna i pozbawiona sensu. Przede wszystkim skarbówka nie może twierdzić, że wie lepiej, jakie działania marketingowe są najlepsze dla danej firmy. Urzędnicy nie powinni ingerować w sposób prowadzenia działalności gospodarczej. To wewnętrzna sprawa przedsiębiorcy, gdzie chce umieścić swoje logo i się reklamować – na ferrari, maluchu czy na koniu.
Aby ustalić, jakie sprzęty i narzędzia zaliczają się do urządzeń przemysłowych, trzeba posiłkować się rozstrzygn...
Wykorzystywane na budowach zestawy kontenerowe służą celom przemysłowym. Najemcy takich zestawów, przy wypłacie...
Podważenie przez organ sposobu rozliczania podatku u źródła może być dla podatnika wyzwaniem, dlatego kluczowe j...
Obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych dotyczy firm, które muszą prowadzić księgi rachunkowe zgodnie z us...
W metodzie kasowej rozliczania PIT podatnik wykaże przychód dopiero w momencie faktycznego otrzymania zapłaty. K...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas