Koń może reklamować firmę i fiskus nie powinien tego negować

Przedsiębiorca sam decyduje, w jaki sposób się promować wśród potencjalnych klientów. Skarbówka nie może uznać, że dana forma reklamy jest nieefektywna – mówi Marcin Chomiuk, doradca podatkowy, partner zarządzający w kancelarii ADN Podatki.

Publikacja: 12.06.2022 02:00

Koń może reklamować firmę i fiskus nie powinien tego negować

Foto: Adobe Stock

W „Rzeczpospolitej” z 23 maja br. opisaliśmy interpretację, w której fiskus nie zgodził się na rozliczenie w podatkowych kosztach spółki wydatków na konia występującego na zawodach sportowych i reklamującego jej markę. Stanowisko skarbówki wzbudziło kontrowersje wśród czytelników. Co Pan sądzi o tej interpretacji?

Uważam, że jest niespójna, nielogiczna i pozbawiona sensu. Przede wszystkim skarbówka nie może twierdzić, że wie lepiej, jakie działania marketingowe są najlepsze dla danej firmy. Urzędnicy nie powinni ingerować w sposób prowadzenia działalności gospodarczej. To wewnętrzna sprawa przedsiębiorcy, gdzie chce umieścić swoje logo i się reklamować – na ferrari, maluchu czy na koniu.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Czym jest urządzenie przemysłowe
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Zestaw kontenerowy jest urządzeniem przemysłowym - wyrok NSA
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Co zrobić, gdy fiskus zakwestionuje bieżące rozliczenia podatku u źródła
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Do końca czerwca trzeba zatwierdzić sprawozdanie finansowe za 2024 r.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wybór kasowej metody rozliczania PIT dotyczy całego roku