Koń może reklamować firmę i fiskus nie powinien tego negować

Przedsiębiorca sam decyduje, w jaki sposób się promować wśród potencjalnych klientów. Skarbówka nie może uznać, że dana forma reklamy jest nieefektywna – mówi Marcin Chomiuk, doradca podatkowy, partner zarządzający w kancelarii ADN Podatki.

Publikacja: 12.06.2022 02:00

Koń może reklamować firmę i fiskus nie powinien tego negować

Foto: Adobe Stock

W „Rzeczpospolitej” z 23 maja br. opisaliśmy interpretację, w której fiskus nie zgodził się na rozliczenie w podatkowych kosztach spółki wydatków na konia występującego na zawodach sportowych i reklamującego jej markę. Stanowisko skarbówki wzbudziło kontrowersje wśród czytelników. Co Pan sądzi o tej interpretacji?

Uważam, że jest niespójna, nielogiczna i pozbawiona sensu. Przede wszystkim skarbówka nie może twierdzić, że wie lepiej, jakie działania marketingowe są najlepsze dla danej firmy. Urzędnicy nie powinni ingerować w sposób prowadzenia działalności gospodarczej. To wewnętrzna sprawa przedsiębiorcy, gdzie chce umieścić swoje logo i się reklamować – na ferrari, maluchu czy na koniu.

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Odszkodowanie w prawie autorskim wymaga zmiany
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Składka zdrowotna, czyli obiecanki cacanki
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Minimalny podatek dochodowy – czy czas panikować?
podatki
Rewolucyjne zmiany w opodatkowaniu nieruchomości już obowiązują
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Co się zmieniło w składce zdrowotnej? Kto skorzysta teraz, a kto dopiero za rok?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego