Reklama

Koń może reklamować firmę i fiskus nie powinien tego negować

Przedsiębiorca sam decyduje, w jaki sposób się promować wśród potencjalnych klientów. Skarbówka nie może uznać, że dana forma reklamy jest nieefektywna – mówi Marcin Chomiuk, doradca podatkowy, partner zarządzający w kancelarii ADN Podatki.

Publikacja: 12.06.2022 02:00

Koń może reklamować firmę i fiskus nie powinien tego negować

Foto: Adobe Stock

W „Rzeczpospolitej” z 23 maja br. opisaliśmy interpretację, w której fiskus nie zgodził się na rozliczenie w podatkowych kosztach spółki wydatków na konia występującego na zawodach sportowych i reklamującego jej markę. Stanowisko skarbówki wzbudziło kontrowersje wśród czytelników. Co Pan sądzi o tej interpretacji?

Uważam, że jest niespójna, nielogiczna i pozbawiona sensu. Przede wszystkim skarbówka nie może twierdzić, że wie lepiej, jakie działania marketingowe są najlepsze dla danej firmy. Urzędnicy nie powinni ingerować w sposób prowadzenia działalności gospodarczej. To wewnętrzna sprawa przedsiębiorcy, gdzie chce umieścić swoje logo i się reklamować – na ferrari, maluchu czy na koniu.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Samochód w firmie – będą zmiany
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Wypłaty na rzecz spółki europejskiej a podatek u źródła
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Producenci broni skorzystają z preferencji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Przedsiębiorca wpisuje do deklaracji rocznej wszystkie zaliczki na PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: KSeF coraz bliżej
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama