Tak wynika z interpretacji indywidualnej dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 10 czerwca 2022 r. (0112-KDIL2-1.4011.1117.2021.1.MKA).
Wnioskodawca jest pracownikiem, który otrzyma do używania w celach służbowych samochód osobowy o napędzie hybrydowym. W przypadku energii elektrycznej, możliwe będzie skorzystanie z miejsca ładowania pojazdu w miejscu pracy, w odpowiednio wyposażonych stacjach paliw i ładowarkach miejskich. W razie skorzystania z jednego z tych źródeł zasilania, zostanie wystawiona faktura przez sprzedawcę prądu na rzecz pracodawcy według standardowej formy rozliczenia zakupu tego typu towarów w przypadku pojazdów służbowych. Oprócz tego, pracownik będzie ładował pojazd na cele służbowe w miejscu zamieszkania poprzez podłączenie go do gniazdka elektrycznego. Licznik prądu zamontowany przy gniazdku umożliwi określenie ilości prądu zużytego do ładowania pojazdu. Następnie wartość ta zostanie przez pracownika wprowadzona do miesięcznego zestawienia zgodnie z przekazanym przez pracodawcę wzorem, celem uzyskania zwrotu za ładowanie pojazdu własnym prądem do celów służbowych. Kalkulacja i koszt zużytego prądu będzie wynikać z faktury, którą pracownik otrzyma z zakładu energetycznego za cały zużyty prąd. Na tej podstawie pracodawca zwróci dokładny koszt zużytego prądu wykorzystanego na cele służbowe. Wnioskodawca uznał, że otrzymany w ten sposób zwrot kosztów ładowania pojazdu hybrydowego prądem w miejscu zamieszkania pracownika powinien być wolny od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 13 ustawy o PIT.