Nagrody w konkursach marketingowych są zwolnione z PIT

Uczestnictwo w konkursach nie jest czynnością o charakterze ekwiwalentnym, jego uczestnicy nie ponoszą wydatków związanych z ich udziałem i w związku z tym nie wykonują żadnych świadczeń w zamian za otrzymanie nagrody.

Publikacja: 30.10.2022 02:00

Nagrody w konkursach marketingowych są zwolnione z PIT

Foto: Adobe Stock

Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 4 sierpnia 2022 r. (I SA/Po 1085/21).

Aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów, w ramach prowadzonych akcji marketingowych spółka organizuje konkursy, w których uczestnicy rywalizują między sobą w celu uzyskania najlepszego wyniku. Każdy z konkursów ma odrębny regulamin, w którym określone są zasady konkursu, a także możliwe do wygrania nagrody: pieniężne, rzeczowe i w postaci bonów/voucherów. Wartość pojedynczej nagrody nie przekracza nigdy 200 zł. Spółka chciała potwierdzić, że przekazywane zwycięzcom nagrody korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT. Zdaniem spółki nagroda jest świadczeniem nieodpłatnym, pozostającym w związku z prowadzoną akcją promocyjną i nie przekracza limitu 200 zł, w związku z czym spełnione są wszystkie przesłanki skorzystania ze zwolnienia.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Jest czas na przegląd firmowych obiektów
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Podatnik mądry po szkodzie w podatku od nieruchomości
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy niezapłacony VAT można umorzyć w restrukturyzacji
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy fiskus spyta o poniesioną stratę?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Obowiązek podatkowy w VAT może powstać z chwilą uprawomocnienia wyroku