Aktualizacja: 01.07.2025 23:57 Publikacja: 30.10.2022 02:00
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 4 sierpnia 2022 r. (I SA/Po 1085/21).
Aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów, w ramach prowadzonych akcji marketingowych spółka organizuje konkursy, w których uczestnicy rywalizują między sobą w celu uzyskania najlepszego wyniku. Każdy z konkursów ma odrębny regulamin, w którym określone są zasady konkursu, a także możliwe do wygrania nagrody: pieniężne, rzeczowe i w postaci bonów/voucherów. Wartość pojedynczej nagrody nie przekracza nigdy 200 zł. Spółka chciała potwierdzić, że przekazywane zwycięzcom nagrody korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT. Zdaniem spółki nagroda jest świadczeniem nieodpłatnym, pozostającym w związku z prowadzoną akcją promocyjną i nie przekracza limitu 200 zł, w związku z czym spełnione są wszystkie przesłanki skorzystania ze zwolnienia.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas