Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 4 sierpnia 2022 r. (I SA/Po 1085/21).
Aby zwiększyć sprzedaż swoich produktów, w ramach prowadzonych akcji marketingowych spółka organizuje konkursy, w których uczestnicy rywalizują między sobą w celu uzyskania najlepszego wyniku. Każdy z konkursów ma odrębny regulamin, w którym określone są zasady konkursu, a także możliwe do wygrania nagrody: pieniężne, rzeczowe i w postaci bonów/voucherów. Wartość pojedynczej nagrody nie przekracza nigdy 200 zł. Spółka chciała potwierdzić, że przekazywane zwycięzcom nagrody korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT. Zdaniem spółki nagroda jest świadczeniem nieodpłatnym, pozostającym w związku z prowadzoną akcją promocyjną i nie przekracza limitu 200 zł, w związku z czym spełnione są wszystkie przesłanki skorzystania ze zwolnienia.