Reklama

Wycena instrumentów finansowych

Metoda wyceny instrumentów finansowych zależy przede wszystkim od ich klasyfikacji zgodnie z wytycznymi Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej nr 9. Podejściem wyjściowym wskazanym w Standardzie, które można wybrać w każdym przypadku, jest wycena do wartości godziwej przez wynik finansowy.

Publikacja: 03.01.2023 20:00

Wycena instrumentów finansowych

Foto: Adobe Stock

Poza notowanymi instrumentami finansowymi, ustalenie wartości godziwej instrumentu finansowego wymaga najczęściej zastosowania modelu, do którego należy wprowadzić wiele zmiennych wymagających zastosowania szacunków i profesjonalnego osądu. Wycena w zamortyzowanym koszcie jest znacznie prostsza, nie wymaga skomplikowanych szacunków i można ją wykonać w arkuszu kalkulacyjnym. Można więc uznać, że możliwość wyceny w zamortyzowanym koszcie jest pewnym przywilejem, na który, jak to w rachunkowości bywa, należy zapracować spełniając wskazane w przepisach warunki.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: System kaucyjny to szereg obowiązków dla firm
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama