Aktualizacja: 04.06.2025 18:31 Publikacja: 04.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w wyroku z 24 sierpnia 2023 r. (I SA/Rz 237/23).
Spółka zajmuje się sprzedażą markowego obuwia i z uwagi na chęć rozreklamowania swoich produktów podjęła decyzję o nawiązaniu współpracy z influencerami, którym przekazuje swoje produkty. W zamian za nie influencer zobowiązuje się do świadczenia ekwiwalentnego w postaci usługi reklamowej (m.in. w mediach społecznościowych). Spółka zaznaczyła, że wniosek dotyczy sytuacji, w których influencerzy to osoby nieprowadzące działalności gospodarczej, a więc zgodnie z przepisami prawa nie są zobowiązani do wystawiania faktur VAT. Jednocześnie spółka wskazała, że posiada odpowiedni regulamin, zgodnie z którym za przekazane obuwie influencer zobowiązuje się do wykonania usługi reklamowej.
Jeśli podatnik pomylił się w rocznym rozliczeniu PIT albo w ogóle go nie złożył, albo nie zapłacił wynikającego...
Umorzenie udziałów – dobrowolne, przymusowe albo automatyczne – zasadniczo jest neutralne podatkowo dla spółki z...
Rosnący przepływ kapitału i międzynarodowa działalność firm stwarza dla władz i podatników wyzwania dotyczące un...
Na każdy dzień bilansowy jednostka ocenia, czy są przesłanki, że dokonany w okresach ubiegłych odpis aktualizują...
Błędy rachunkowe w rocznym rozliczeniu podatkowym, a nawet niezłożenie go w wymaganym terminie nie jest dla poda...
Organizator szkoleń dla dyrektorów finansowych, który nie spełnia warunków zwolnienia z VAT przewidzianych w kra...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wydatki na zakup towarów za pośrednictwem niemieckie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas