Tak uznała Izba Skarbowa w Warszawie w interpretacji z 14 września 2023 r. (0113-KDIPT2-3.4011.554. 2023.1.NM).
Spółka prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą z zakresu produkcji wyrobów jubilerskich i podobnych, a także sprzedaży ich zarówno w formie stacjonarnej, jak i online. Spółka wyszczególniła wydatki, które ponosi w związku z prowadzoną działalnością. Należą do nich: przygotowanie materiałów reklamowych (np. katalogi, broszury), zarządzanie, projektowanie i uaktualnianie własnej strony internetowej, na której oferowane są produkty spółki, nabycie przestrzeni reklamowej w sieci i promocja w mediach społecznościowych, przygotowanie kampanii reklamowych i publikowanie reklam w sieci, udostępnianie materiałów reklamowych na różnych portalach internetowych dla podmiotów zewnętrznych, korzystanie z zagranicznych platform sprzedażowych, przygotowywanie tekstów reklamowych, projektowanie i wysyłki newsletterów, współpraca z tzw. influencerami, wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania stron internetowych. Wymienione koszty spółka będzie także ponosić w przyszłości. Spółka chciałaby skorzystać z ulgi na ekspansję, w związku z ponoszonymi wydatkami, poprzez uwzględnienie ich w rozliczeniach podatkowych za 2023 rok, jak i w kolejnych latach, argumentując, że są to koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. Spółka chciałaby odliczyć od podstawy obliczenia PIT za 2023 r. i następne lata koszty do wysokości dochodu uzyskanego w roku podatkowym z pozarolniczej działalności gospodarczej, nie więcej jednak niż 1 000 000 zł w danym roku podatkowym.