Warto już zacząć przygotowania do Krajowego Systemu e-Faktur

Termin wejścia w życie obowiązkowego KSeF wydaje się odległy, ale należy już teraz pomyśleć o tym, aby przeszkolić pracowników, wdrożyć ich w wymagane procedury, utworzyć odpowiednie dostępy i sprawdzić ich funkcjonowanie.

Publikacja: 21.10.2024 04:30

Warto już zacząć przygotowania do Krajowego Systemu e-Faktur

Foto: Adobe Stock

Krajowy System e-Faktur (dalej: KSeF) to funkcjonująca od 2022 r. platforma do wystawiania, przesyłania i przechowywania faktur. W związku z tym, że faktury w systemie generowane są według określonego wzoru, a każdej fakturze nadawany jest indywidualny numer faktury, zostały one przez ustawodawcę określone mianem faktur ustrukturyzowanych.

Jak wynika z pierwotnego brzmienia ustawy z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (dalej jako: ustawa nowelizująca ustawę o VAT), korzystanie z KSeF miało być obowiązkowe dla wszystkich przedsiębiorców już od 1 lipca 2024 r. Przeprowadzony przez Ministerstwo Finansów audyt wykazał jednak wiele nieprawidłowości w funkcjonowaniu sytemu, w związku z czym zdecydowano o odroczeniu terminu wejścia w życie nowego obowiązku. Dodatkowo zadecydowano o etapowym wejściu w życie niektórych obowiązków. Obecnie z systemu KSeF można korzystać, ale nie trzeba.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odzież to sprawa osobista
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Czy przedsiębiorca rozliczy ubranie w firmowych kosztach PIT
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Fiskus może żądać zapłaty przed wydaniem decyzji ostatecznej
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kto jest rzeczywistym właścicielem dla celów podatku u źródła
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Dwa odrębne świadczenia przy ładowaniu pojazdów elektrycznych