Aktualizacja: 13.09.2020 09:50 Publikacja: 13.09.2020 09:45
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorca, który uwzględnia reklamację klienta, niewątpliwie działa w interesie swojej firmy. Czy może rozliczyć wydatki związane z wymianą towaru albo rekompensatą w podatkowych kosztach? O to zapytał jeden z naszych czytelników. Pisze, że prowadzi sklep internetowy. Zdarza się, że klienci są niezadowoleni z nabytych towarów. Wtedy sklep daje rekompensatę pieniężną, czyli zwraca część ceny albo wymienia produkt na inny. Jak rozliczyć takie operacje?
– Zwrot części ceny oznacza obowiązek korekty obrotu VAT i przychodu PIT/CIT. Robimy to na bieżąco. Zwrot wykazujemy w fakturze korygującej. Jeśli klient dostał paragon, to nie wystawiamy już kolejnego. Powinniśmy jednak skorygować obrót na kasie fiskalnej. Też na bieżąco. Udokumentujemy to odpowiednim protokołem i dowodem zwrotu części pieniędzy – tłumaczy Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas