Aktualizacja: 13.09.2020 09:50 Publikacja: 13.09.2020 09:45
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorca, który uwzględnia reklamację klienta, niewątpliwie działa w interesie swojej firmy. Czy może rozliczyć wydatki związane z wymianą towaru albo rekompensatą w podatkowych kosztach? O to zapytał jeden z naszych czytelników. Pisze, że prowadzi sklep internetowy. Zdarza się, że klienci są niezadowoleni z nabytych towarów. Wtedy sklep daje rekompensatę pieniężną, czyli zwraca część ceny albo wymienia produkt na inny. Jak rozliczyć takie operacje?
– Zwrot części ceny oznacza obowiązek korekty obrotu VAT i przychodu PIT/CIT. Robimy to na bieżąco. Zwrot wykazujemy w fakturze korygującej. Jeśli klient dostał paragon, to nie wystawiamy już kolejnego. Powinniśmy jednak skorygować obrót na kasie fiskalnej. Też na bieżąco. Udokumentujemy to odpowiednim protokołem i dowodem zwrotu części pieniędzy – tłumaczy Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.
Organy podatkowe potwierdzają, że jeżeli podmiot zarządzający serwisem internetowym pobiera od twórców prowizję...
Polski przedsiębiorca zatrudniający cudzoziemca musi przede wszystkim ustalić jego rezydencję podatkową. Od tego...
Cudzoziemcy mogą w Polsce zakładać firmę na takich samych zasadach jak obywatele polscy. Ukraińcy prowadzący dzi...
Temat rezerw tworzonych na przyszłe świadczenia dla pracowników wraca co roku wraz z zamknięciem sprawozdań fina...
NSA uznał, że wyłączenie z limitu kosztów usług niematerialnych ma charakter wyjątkowy i nie obejmuje finalnych...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas