Aktualizacja: 13.09.2020 09:50 Publikacja: 13.09.2020 09:45
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorca, który uwzględnia reklamację klienta, niewątpliwie działa w interesie swojej firmy. Czy może rozliczyć wydatki związane z wymianą towaru albo rekompensatą w podatkowych kosztach? O to zapytał jeden z naszych czytelników. Pisze, że prowadzi sklep internetowy. Zdarza się, że klienci są niezadowoleni z nabytych towarów. Wtedy sklep daje rekompensatę pieniężną, czyli zwraca część ceny albo wymienia produkt na inny. Jak rozliczyć takie operacje?
– Zwrot części ceny oznacza obowiązek korekty obrotu VAT i przychodu PIT/CIT. Robimy to na bieżąco. Zwrot wykazujemy w fakturze korygującej. Jeśli klient dostał paragon, to nie wystawiamy już kolejnego. Powinniśmy jednak skorygować obrót na kasie fiskalnej. Też na bieżąco. Udokumentujemy to odpowiednim protokołem i dowodem zwrotu części pieniędzy – tłumaczy Cezary Szymaś, współwłaściciel biura rachunkowego ASCS-Consulting.
Większość interpretacji dotyczących fundacji rodzinnych jest korzystna dla podatników.
Tylko strata powstała na skutek zdarzeń nieprzewidywalnych, nie do uniknięcia przez racjonalnie działający podmi...
Organy podatkowe zgadzają się, że w określonych sytuacjach koszty związane z powypadkową naprawą pojazdów w imie...
Gdy spółka zwraca członkom rady nadzorczej koszty dojazdu na posiedzenia rady odbywające się poza miejscowością...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Co tak naprawdę tworzy wartość firmy? Budynki, maszyny, zapasy? A może raczej kapitał intelektualny, czyli wiedz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas