Reklama
Rozwiń
Reklama

Opłata motywacyjna za nawiązanie współpracy może być wliczana w koszty

Przekazanie kontrahentowi wynagrodzenia za nawiązanie współpracy pozwala podatnikowi uzyskiwać przychody ze sprzedaży towarów lub świadczenia usług dla tego podmiotu. Kwota ta przyczynia się więc do zwiększenia sprzedaży.

Aktualizacja: 09.05.2021 13:38 Publikacja: 09.05.2021 00:01

Opłata motywacyjna za nawiązanie współpracy może być wliczana w koszty

Foto: Adobe Stock

W obecnych realiach gospodarczych, przedsiębiorstwa nawiązujące współpracę ze znaczącymi kontrahentami często decydują się na zapłatę tzw. opłaty motywacyjnej pozwalającej na rozpoczęcie współpracy z daną grupą kapitałową. Opłata ta stanowi wynagrodzenie kontrahenta za zawarcie umowy o współpracy i za wykonywanie wynikających z niej obowiązków. Co do zasady, opłata ta jest ponoszona niezależnie od obowiązków wynikających z samej umowy o współpracy oraz późniejszych rozliczeń związanych z realizacją umowy o współpracy.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Odsetki tylko za pół roku kontroli
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Działalność dozwolona fundacji rodzinnej, czyli jaka
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Podatki lokalne w centralnej bazie
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Najem krótkoterminowy – koniec preferencji dla fundacji rodzinnej
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Reorganizacja w firmie – na co zwrócić uwagę
Reklama
Reklama