Aktualizacja: 03.05.2020 19:18 Publikacja: 03.05.2020 19:18
Foto: AdobeStock
Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 31 grudnia 2019 r. (0114-KDIP1-2.4012.701.2019.1.RD).
Wnioskodawcą jest polska spółka (będąca podatnikiem VAT zarejestrowanym w kraju na potrzeby transakcji wewnątrzwspólnotowych) zajmująca się produkcją i sprzedażą łodzi wypoczynkowych oraz sportowych (zgodnie z klasyfikacją PKWiU 2008). Czasami – gdy długość łodzi przekracza 7,5 m – kwalifikują się one również jako nowe środki transportu zgodnie z ustawą o VAT. Żadne z produkowanych przez spółkę łodzi nie stanowią specjalistycznych rodzajów łodzi wymienionych w art. 83 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT.
Straty są wpisane w ryzyko działalności gospodarczej. Z reguły powstają jako skutek błędnych decyzji biznesowych...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Przedsiębiorcy powinni już teraz zacząć przygotowania do wdrożenia systemu KSeF, aby uniknąć błędów i kar finans...
Podatnik, który poniósł wydatki samochodowe, np. na paliwo, naprawy, ubezpieczenie, może uwzględnić je jako kosz...
Przewidywane przychody generowane przez transakcje związane z udostępnieniem wartości niematerialnych i prawnych...
Dla uznania straty powstałej w wyniku oszustwa czy wyłudzenia za koszt uzyskania przychodów CIT nie wystarczy sa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas