Jak ustalać marżę do sprzedaży używanych książek?

Za zgodą naczelnika urzędu skarbowego przedsiębiorca ma prawo obliczać marżę jako różnicę pomiędzy łączną wartością dostaw a łączną wartością nabyć. Sposób ten dotyczy jednak tylko handlu przedmiotami kolekcjonerskimi.

Aktualizacja: 13.10.2019 20:14 Publikacja: 13.10.2019 18:45

Jak ustalać marżę do sprzedaży używanych książek?

Foto: Adobe Stock

- Przedsiębiorca (podatnik VAT czynny) prowadzi działalność w zakresie sprzedaży książek używanych, głównie podręczników szkolnych. Przedsiębiorca kupuje je od osób fizycznych, które nie są podatnikami VAT. Dowodami nabycia są zawierane z tymi osobami umowy sprzedaży, zawierające ogólne kwoty nabycia od poszczególnych osób. W celu obliczenia VAT przedsiębiorca prowadzi miesięczną ewidencję tych umów. Przedsiębiorca prowadzi również oddzielną ewidencję nabycia towarów i usług niehandlowych, które są kosztami działalności firmy. Sprzedawane książki są towarami używanymi. Czy do sprzedaży tych książek przedsiębiorca może stosować uproszczony sposób ustalania marży? – pyta czytelnik.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Julita Karaś-Gasparska: Coraz trudniej płacić gotówką
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Co zrobić, gdy dzwoni pracownik skarbówki? Kiedy rozmowa może nam zaszkodzić?
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy i dlaczego trzeba zaktualizować benchmarki
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Jakimi kwestiami w podatku u źródła należy zająć się w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Podatki, Księgowość i Rachunkowość
Kiedy płatność gotówkowa może być kosztem uzyskania przychodów
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń