Interpretacja indywidualna chroni także następcę prawnego - wyrok NSA

Jeżeli w takim samym stanie faktycznym spółka przejmująca zastosowała się do uzyskanej interpretacji indywidualnej wydanej na rzecz spółki przejmowanej, to skorzysta z wynikających z tej interpretacji uprawnień ochronnych. Zasada ta dotyczy również zdarzenia przyszłego, które ziści się dopiero po połączeniu podmiotów.

Publikacja: 07.11.2016 02:00

Interpretacja indywidualna chroni także następcę prawnego - wyrok NSA

Foto: 123RF

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 8 września 2016 r. (II FSK 2210/14).

Spółka (bank) połączyła się przez przejęcie z innym bankiem. Tym samym wstąpiła we wszystkie prawa i obowiązki podatkowe banku zgodnie z art. 93 § 1 i 2 ordynacji podatkowej. We wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej spółka spytała, czy prawa wynikające z interpretacji indywidualnych, wydanych bankowi po 1 lipca 2007 r., przeszły po połączeniu na spółkę jako następcę prawnego banku. Na tak postawione pytanie spółka sama odpowiedziała twierdząco: jej zdaniem jest tak pod warunkiem, że stan faktyczny się nie zmienił. Zdaniem spółki wynika to z zasady sukcesji generalnej wyrażonej w ordynacji podatkowej. Zmiana prawa od 1 lipca 2007 roku nie wpłynęła na zasady przechodzenia praw wynikających z interpretacji indywidualnych.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Subskrybuj
gazeta
Podatki
Rząd chce odroczyć obowiązek raportowania ESG
Podatki
Firma nie będzie musiała publikować strategii. Sprzątanie pozostałości Polskiego Ładu
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku