Aktualizacja: 03.10.2016 07:50 Publikacja: 03.10.2016 07:50
Foto: www.sxc.hu
Anulowanie faktury jest dopuszczalne, ale powinno być stosowane wyjątkowo. Takie wnioski można wyciągnąć z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie.
Wystąpiła o nią spółka, która działa w branży budowlanej. Realizuje wiele projektów i często przy ich fakturowaniu zdarzają się błędy. Przykładowo w cenie, ilości, nazwie usługi, danych nabywcy. Faktury z pomyłkami są generowane i drukowane. Spółka uważa, że na tym etapie można je jeszcze anulować. Przewiduje to jej wewnętrzna procedura. Oczywiście jeśli dokument nie został wprowadzony do obrotu prawnego. Ten warunek jest spełniony, jeśli egzemplarz faktury nie został wysłany do kontrahenta. A także wtedy, gdy dokument przesłano, ale kontrahent go oddał bez uwzględniania w ewidencji. W obu tych przypadkach spółka posiada oba egzemplarze faktury.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas