Usługi turystyczne: Jak ujemna marża wpłynie na VAT

Wpisywanie w rejestrach VAT kwot należnych za imprezy zrealizowane w danym okresie oraz wydanych na zakupy od innych podmiotów pozwoli na ustalenie globalnego wyniku za ten czas, a tym samym prawidłowej podstawy opodatkowania.

Publikacja: 29.07.2015 02:00

Usługi turystyczne: Jak ujemna marża wpłynie na VAT

Foto: 123RF

Konsekwencją zdefiniowania marży w art. 119 ust. 2 ustawy o VAT jako wyniku pewnego działania matematycznego jest dopuszczenie możliwości, że marża może być zarówno dodatnia, jak i ujemna. W związku z tym powstają wątpliwości, czy z tytułu świadczenia usług turystyki można uwzględniać kwoty marż ujemnych i marżę dodatnią pomniejszać o marżę ujemną, a tym samym wykazać niższy VAT należny w danym okresie rozliczeniowym.

Pozostało 87% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Sąd: naciągane postępowanie tylko na korzyść fiskusa narusza konstytucję
Podatki
Nadchodzą duże zmiany w VAT. Chodzi o e-fakturowanie i platformy internetowe
Podatki
Ważne stanowisko skarbówki dla firm, w których ubiór ma znaczenie
Podatki
JPK_CIT: wiedza o nowych obowiązkach jest niewielka
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Podatki
Harmonizacja e-faktur od 2035 r. Co czeka polskich i europejskich przedsiębiorców?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje