Reklama
Rozwiń

Usługi turystyczne: Jak ujemna marża wpłynie na VAT

Wpisywanie w rejestrach VAT kwot należnych za imprezy zrealizowane w danym okresie oraz wydanych na zakupy od innych podmiotów pozwoli na ustalenie globalnego wyniku za ten czas, a tym samym prawidłowej podstawy opodatkowania.

Publikacja: 29.07.2015 02:00

Usługi turystyczne: Jak ujemna marża wpłynie na VAT

Foto: 123RF

Konsekwencją zdefiniowania marży w art. 119 ust. 2 ustawy o VAT jako wyniku pewnego działania matematycznego jest dopuszczenie możliwości, że marża może być zarówno dodatnia, jak i ujemna. W związku z tym powstają wątpliwości, czy z tytułu świadczenia usług turystyki można uwzględniać kwoty marż ujemnych i marżę dodatnią pomniejszać o marżę ujemną, a tym samym wykazać niższy VAT należny w danym okresie rozliczeniowym.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem