Aktualizacja: 30.01.2015 07:05 Publikacja: 30.01.2015 07:05
Urząd Celny w Bydgoszczy ma wątpliwości, czy peugeot boxer o nośności do 2 ton to samochód ciężarowy.
Foto: materiały prasowe
Przedsiębiorcy, którzy mają do czynienia z towarami mogącymi podlegać akcyzie w obrocie krajowym i wewnątrzunijnym, mogą już uzyskiwać glejt potwierdzający prawidłowość klasyfikacji takich towarów do danego kodu Nomenklatury Scalonej. Wydawaniem wiążących informacji akcyzowych (WIA) zajmuje się Izba Celna we Wrocławiu. Wnioski można składać zarówno w tradycyjnej formie pisemnej, jak i przez platformę ePUAP.
Obowiązujące od 1 stycznia przepisy o WIA mają wyeliminować wątpliwości, jak traktować np. samochody przywożone z krajów Unii Europejskiej. Niektóre bywają uznawane za ciężarówki, a inne za pojazdy osobowe podlegające akcyzie. Przedsiębiorcy spierający się z urzędami celnymi o klasyfikację takich pojazdów przedstawiali dotychczas tzw. wiążące informacje taryfowe (WIT) wydane w innych krajach UE, jednak władze celne nie zawsze je honorowały. Ich argumentem było zazwyczaj to, że WIT służą importowi i eksportowi, a więc transakcjom z krajami poza UE.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas