Koszty w PIT: przedsiębiorca rozliczy wydatki na reklamę w ramach sponsoringu

Przedsiębiorca, który ponosi wydatki na zakup strojów i sprzętu sportowego, transport zawodników na mecze i ich uczestnictwo w rozgrywkach (np. wynagrodzenie trenera czy opłaty sędziowskie), w zamian za jego logo na koszulkach członków drużyny i za podawanie jego nazwy we wszystkich wywiadach medialnych, ujmie je jako koszt uzyskania przychodów.

Publikacja: 05.09.2021 13:25

reklama

reklama

Foto: Adobe Stock

Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 21 maja 2021 r. (0112-KDIL2-2.4011.191.2021.1.IM).

Sprawa dotyczyła przedsiębiorcy, który zawarł umowę sponsoringu z przedstawicielem drużyny siatkarskiej, na podstawie której zobowiązał się do sponsorowania drużyny m.in. poprzez finansowanie zakupu strojów i sprzętu sportowego, pokrycie kosztów opieki medycznej, transportu zawodników na mecze oraz innych kosztów związanych z uczestnictwem zawodników w rozgrywkach takich jak np. wynagrodzenie trenera czy opłaty sędziowskie. Jednocześnie, na podstawie zawartej umowy, drużyna siatkarska została zobowiązana do świadczeń wzajemnych w postaci przyjęcia nazwy przedsiębiorstwa i używania jej do czasu zakończenia rozgrywek sezonu ligowego, noszenia koszulek z logo sponsora czy podawania nazwy sponsora we wszystkich wywiadach medialnych. Z zawartej umowy wynikało ponadto, że drużyna siatkarska będzie reprezentowała wyłącznie przedsiębiorcę.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Porozumień inwestycyjnych wciąż brak. Martwa instytucja Polskiego Ładu
Podatki
Krajowy System e-Faktur coraz bliżej i ciągle się zmienia. Jest decyzja rządu
Podatki
Fiskus i korespondencja wysyłana do pełnomocnika. Ważna uchwała NSA
Podatki
Adwokat rozliczy w kosztach wydatki na edukację zatrudnionego aplikanta
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Podatki
Jak często polski biznes trafia na celownik skarbówki? Niepokojący raport MDDP