Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Od 1 stycznia br. nie ma już wątpliwości, że kwoty odpisane przez przedsiębiorcę jako nieściągalne, umorzone lub sprzedane ze stratą mogą być rozliczone w rachunku podatkowym do wysokości przychodu należnego wykazanego wcześniej w związku z daną należnością.

Publikacja: 05.03.2018 06:00

Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Foto: 123RF

Od Nowego Roku zmieniły się przepisy ustaw o CIT i o PIT dotyczące zaliczania w koszty wierzytelności (odpisanych jako nieściągalne, umorzonych lub sprzedanych ze stratą). Obecnie przepisy w sposób jednoznaczny przesądzają, że poniesiony z tego tytułu koszt nie może przekroczyć wcześniej wykazanego w związku z daną wierzytelnością przychodu należnego. Nowe przepisy powinny zatem usunąć istniejące do tej pory wątpliwości w tym zakresie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń