Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Od 1 stycznia br. nie ma już wątpliwości, że kwoty odpisane przez przedsiębiorcę jako nieściągalne, umorzone lub sprzedane ze stratą mogą być rozliczone w rachunku podatkowym do wysokości przychodu należnego wykazanego wcześniej w związku z daną należnością.

Publikacja: 05.03.2018 06:00

Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Foto: 123RF

Od Nowego Roku zmieniły się przepisy ustaw o CIT i o PIT dotyczące zaliczania w koszty wierzytelności (odpisanych jako nieściągalne, umorzonych lub sprzedanych ze stratą). Obecnie przepisy w sposób jednoznaczny przesądzają, że poniesiony z tego tytułu koszt nie może przekroczyć wcześniej wykazanego w związku z daną wierzytelnością przychodu należnego. Nowe przepisy powinny zatem usunąć istniejące do tej pory wątpliwości w tym zakresie.

Pozostało 96% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Harmonizacja e-faktur od 2035 r. Co czeka polskich i europejskich przedsiębiorców?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Podatki
Korzystne dla firm po powodzi rozliczenie strat i odszkodowań
Podatki
Jest projekt w sprawie KSeF, odroczono termin dla najmniejszych firm
Podatki
NSA: Pismo od syndyka nie przyspieszy rozliczenia nieściągalnego długu w koszt
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Podatki
Podatek globalny uchwalony. Czy wypłoszy inwestorów z Polski?
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni