Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Od 1 stycznia br. nie ma już wątpliwości, że kwoty odpisane przez przedsiębiorcę jako nieściągalne, umorzone lub sprzedane ze stratą mogą być rozliczone w rachunku podatkowym do wysokości przychodu należnego wykazanego wcześniej w związku z daną należnością.

Publikacja: 05.03.2018 06:00

Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Foto: 123RF

Od Nowego Roku zmieniły się przepisy ustaw o CIT i o PIT dotyczące zaliczania w koszty wierzytelności (odpisanych jako nieściągalne, umorzonych lub sprzedanych ze stratą). Obecnie przepisy w sposób jednoznaczny przesądzają, że poniesiony z tego tytułu koszt nie może przekroczyć wcześniej wykazanego w związku z daną wierzytelnością przychodu należnego. Nowe przepisy powinny zatem usunąć istniejące do tej pory wątpliwości w tym zakresie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Minister finansów: typowy leasing nie jest agresywną optymalizacją podatkową
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Podatki
Kogo będzie dotyczyło w 2025 r. raportowanie ESG według nowych standardów?
Podatki
Zmiany w VAT od stycznia 2025 roku. Dotyczą małych firm
Podatki
Kasowy PIT, czyli nowe zasady rozliczeń przychodów i kosztów dla małych firm
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Podatki
Nowa lista rajów podatkowych PIT i CIT. Ważne od 1 stycznia 2025 roku
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay