Reklama

Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Od 1 stycznia br. nie ma już wątpliwości, że kwoty odpisane przez przedsiębiorcę jako nieściągalne, umorzone lub sprzedane ze stratą mogą być rozliczone w rachunku podatkowym do wysokości przychodu należnego wykazanego wcześniej w związku z daną należnością.

Publikacja: 05.03.2018 06:00

Jak rozliczyć wierzytelności w kosztach podatkowych firmy

Foto: 123RF

Od Nowego Roku zmieniły się przepisy ustaw o CIT i o PIT dotyczące zaliczania w koszty wierzytelności (odpisanych jako nieściągalne, umorzonych lub sprzedanych ze stratą). Obecnie przepisy w sposób jednoznaczny przesądzają, że poniesiony z tego tytułu koszt nie może przekroczyć wcześniej wykazanego w związku z daną wierzytelnością przychodu należnego. Nowe przepisy powinny zatem usunąć istniejące do tej pory wątpliwości w tym zakresie.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama