Tak uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 12 stycznia 2018 r. (0111-KDIB3-1.4012.845.2017.1.IK).
Spółka jest właścicielem, a także aktywnym uczestnikiem systemu oraz serwisu internetowego, który umożliwia obsługę procesu fakturowania w relacjach z kontrahentami. Spółka wystawia za jego pośrednictwem faktury jako sprzedawca oraz otrzymuje faktury zakupu jako nabywca. Spółka planuje poszerzenie funkcjonalności systemu o dodanie możliwości wgrywania przez użytkowników plików (skanów) faktur, które pierwotnie otrzymali w formie papierowej oraz ich przechowywania w formie archiwum elektronicznego (w tzw. chmurze). Faktury w formie elektronicznej będą przechowywane na serwerach w podziale na okresy rozliczeniowe oraz w taki sposób, aby zapewnić autentyczność ich pochodzenia, integralność treści, czytelność dokumentów oraz łatwe ich odszukanie. Serwis umożliwi też organom podatkowym lub organom kontroli dostęp do dokumentów znajdujących się na serwerach. Zakłada się, że po wgraniu na serwer skanów dokumentów, ich papierowe wersje będą niszczone zgodnie z polityką przechowywania dokumentów przyjętą u danego użytkownika. W związku z takim stanem faktycznym spółka zadała pytania: