Aktualizacja: 06.04.2017 08:50 Publikacja: 06.04.2017 08:50
Foto: 123RF
Izba Skarbowa w Poznaniu wyjaśniła w interpretacji, jak postąpić w razie wygenerowania w wyniku błędu systemu lub pracownika faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu prawnego. Chodzi o dokumenty, które nie potwierdzają faktycznej transakcji albo potwierdzają ją nieprawidłowo.
Izba stwierdziła, że faktura sporządzona, ale niewprowadzona do obrotu prawnego (anulowana), nie jest fakturą wystawioną. Nie stanowi podstawy do zapłaty podatku w trybie art. 108 ust. 1 ustawy o VAT. Anulowanie powinno polegać na opatrzeniu faktury odpowiednią adnotacją o przyczynie i okolicznościach anulowania. Należy pozostawić ją w dokumentacji podatkowej, bez wprowadzania do ewidencji i bez wykazywania wynikających z niej kwot w deklaracji VAT. Podatnik ma zachować oryginał i kopię.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas