Aktualizacja: 06.04.2017 08:50 Publikacja: 06.04.2017 08:50
Foto: 123RF
Izba Skarbowa w Poznaniu wyjaśniła w interpretacji, jak postąpić w razie wygenerowania w wyniku błędu systemu lub pracownika faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu prawnego. Chodzi o dokumenty, które nie potwierdzają faktycznej transakcji albo potwierdzają ją nieprawidłowo.
Izba stwierdziła, że faktura sporządzona, ale niewprowadzona do obrotu prawnego (anulowana), nie jest fakturą wystawioną. Nie stanowi podstawy do zapłaty podatku w trybie art. 108 ust. 1 ustawy o VAT. Anulowanie powinno polegać na opatrzeniu faktury odpowiednią adnotacją o przyczynie i okolicznościach anulowania. Należy pozostawić ją w dokumentacji podatkowej, bez wprowadzania do ewidencji i bez wykazywania wynikających z niej kwot w deklaracji VAT. Podatnik ma zachować oryginał i kopię.
Trzy i pół roku obowiązywania przepisów o porozumieniach inwestycyjnych nie przyniosło w praktyce ani jednego ta...
Rząd przyjął pakiet przepisów o Krajowym Systemie e-Faktur. Są w nim kolejne zmiany, a firmy mają coraz mniej cz...
Gdy fiskus zabezpiecza wykonanie zobowiązania podatkowego, może wręczyć stosowny dokument pełnomocnikowi podatni...
Wydatki na zdobycie uprawnień zawodowych przez aplikanta są podatkowym kosztem zatrudniającej go kancelarii. Fis...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas