Reklama

PIT: organizator programu lojalnościowego nie ma obowiązków płatnika

Jeżeli wypłata nagród podlega zwolnieniu z podatku, to wypłacający nie jest zobowiązany do sporządzenia deklaracji PIT-8AR.

Publikacja: 13.03.2017 02:00

PIT: organizator programu lojalnościowego nie ma obowiązków płatnika

Foto: 123RF

Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 21 grudnia 2016 r. (2461-IBPB -2-2.4511.899.2016.2.AK).

Wnioskodawca (dalej także jako: podatnik) planuje organizację programu lojalnościowego. Program jest skierowany do osób fizycznych zamieszkałych w Polsce, będących konsumentami w rozumieniu kodeksu cywilnego. Uczestnictwo będzie bezpłatne i ma się odbywać według regulaminu ustalonego przez podatnika. Idea programu zakłada, że uczestnicy będą otrzymywać bony lub zwrot części wydatków na zakup na zasadach określonych w regulaminie – u wskazanych w regulaminie sprzedawców. Wnioskodawca będzie nabywał bony od partnerów (zleceniodawców) i przekazywał je uczestnikom w formie elektronicznej. Wnioskodawca będzie działał jako podmiot koordynujący na zlecenie partnerów i to oni będą ponosić ciężar finansowy przekazywanych uczestnikom nagród.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Sieci kampusowe – łączność skrojona dla firm
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama