Wynagrodzenie dla spadkobierców kontrahenta można zaliczyć do kosztów podatkowych

Przedsiębiorca zaliczy do podatkowych kosztów wynagrodzenie dla kontrahenta, które zapłaci jego spadkobiercom.

Publikacja: 15.12.2016 01:00

Wynagrodzenie dla spadkobierców kontrahenta można zaliczyć do kosztów podatkowych

Foto: Adobe Stock

Wydatki wpisujemy do księgi na podstawie dowodów księgowych, przede wszystkim faktur. Jeśli nie ma możliwości jej otrzymania, to potrzebny jest inny dowód. Może to być dokument pozasądowej ugody. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Łodzi z 24 listopada 2016 r. (1061-IPTPB1.4511.753.2016.1.KU).

Wystąpił o nią właściciel firmy handlowo-usługowej. W ramach działalności wykonywał roboty budowlane, a konkretnie instalacje elektryczne. Prace zlecił podwykonawcy. Ten jednak zmarł na placu budowy. Roboty zostały częściowo wykonane, pozostały jednak niezafakturowane i niezapłacone zobowiązania na prawie 40 tys. zł. Przedsiębiorca chce podpisać ugodę ze spadkobiercami (jest ich troje) i uregulować należność. Nie prowadzą oni jednak działalności gospodarczej i nie mają możliwości wystawienia faktury (przepisy o VAT zabraniają też sporządzenia faktury w imieniu zmarłego wykonawcy).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Niektóre samochody z nową ulgą. Sejm uchwalił zmiany w VAT i akcyzie
Materiał Promocyjny
Jak Vitarą na różne tereny? Przewodnik po off-roadowych możliwościach Suzuki
Podatki
Szybsze koszty, mniejsze odsetki. Sejm pracuje nad ułatwieniami dla biznesu
Podatki
Pośredni udział kościelnej osoby prawnej nie daje zwolnienia w CIT
Podatki
Trump: nie będziemy stosować globalnego podatku. W Polsce na razie bez zmian
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Podatki
Zamiana dyscyplinarki na zwolnienie za porozumieniem. Odszkodowanie bez zwolnienia z PIT?
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej