Aktualizacja: 13.10.2016 18:09 Publikacja: 13.10.2016 18:09
Jarosław Ziobrowski
Foto: rp.pl
Jedna z firm dowiedziała się niedawno, że może wydatki na spotkania w restauracjach zaliczyć do kosztów. Dowiedziała się o tym dopiero po sześciu latach kiedy minister finansów zmienił interpretację. Co to daje podatnikowi?
Kwestia wydatkowania lunchy biznesowych do kosztów uzyskania przychodów sięga do 2007 r. Wtedy weszły w życie przepisy o tym, że wydatek na usługi gastronomiczne, na zakup żywności i napojów nie może zostać wliczony do kosztów uzyskania przychodów. W 2007 r. podejście fiskusa było bardzo restrykcyjne. W związku ze zmianą podejścia do prowadzenia działalności gospodarczej fiskus zmienił podejście do takich kosztów. Dzięki uchwale NSA fiskus uznał, że takie wydatki, które nie są zbyt wystawne można zaliczyć do kosztów.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas