Aktualizacja: 08.07.2016 17:08 Publikacja: 11.07.2016 06:30
Foto: www.sxc.hu
Nieodpłatne przekazanie próbek jest praktycznym i jednocześnie prostym sposobem pozwalającym na zaprezentowanie swoich towarów potencjalnym klientom i kontrahentom. Nie chcąc obciążać podatkiem tej podstawowej formy promocji, w systemie VAT ustawodawca wyłączył wydawanie próbek z opodatkowania. Wątpliwości podatników związane z wydawaniem próbek wynikają z przyjętych schematów rynkowych, które w zakresie przekazań próbek są bardzo różnorodne. Wydawanie nowych lub dobrze znanych próbek produktów może mieć miejsce na ulicy, w sklepie, podczas targów w kraju lub za granicą, bezpośrednio przez podatnika, przez jego przedstawicieli lub kontrahentów, w formie przekazania egzemplarzy, testerów, katalogów, ekspozytorów, itp. Do wszystkich tych aktywności możemy właściwie stosować regulację art. 7 ust. 7 ustawy o VAT.
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas