Aktualizacja: 08.07.2016 17:08 Publikacja: 11.07.2016 06:30
Foto: www.sxc.hu
Nieodpłatne przekazanie próbek jest praktycznym i jednocześnie prostym sposobem pozwalającym na zaprezentowanie swoich towarów potencjalnym klientom i kontrahentom. Nie chcąc obciążać podatkiem tej podstawowej formy promocji, w systemie VAT ustawodawca wyłączył wydawanie próbek z opodatkowania. Wątpliwości podatników związane z wydawaniem próbek wynikają z przyjętych schematów rynkowych, które w zakresie przekazań próbek są bardzo różnorodne. Wydawanie nowych lub dobrze znanych próbek produktów może mieć miejsce na ulicy, w sklepie, podczas targów w kraju lub za granicą, bezpośrednio przez podatnika, przez jego przedstawicieli lub kontrahentów, w formie przekazania egzemplarzy, testerów, katalogów, ekspozytorów, itp. Do wszystkich tych aktywności możemy właściwie stosować regulację art. 7 ust. 7 ustawy o VAT.
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Przedsiębiorca mający problemy ze słuchem może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na aparat, dzięk...
Ulepszenie programu komputerowego ma charakter twórczy. A zamawianie prac u zewnętrznego specjalisty nie przekre...
Lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja – to trzy główne czynniki, które należy brać pod uwagę decydując się na inwestycję w mieszkanie – czy to z myślą o przechowaniu lub wzroście wartości, czy zwrocie z najmu.
Spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na karnety sportowe i pakiety medyczne dla samozatr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas