Aktualizacja: 17.02.2016 01:00 Publikacja: 17.02.2016 01:00
Spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją artykułów chemicznych. Udziela swoim kontrahentom rabatów (upustów potransakcyjnych). Są one udzielane kontrahentom jako rabat uzależniony od odebrania w określonym czasie (okresie rozliczeniowym) określonych ilości towarów, a także po spełnieniu określonych, dodatkowych warunków, np. zapłaty za ostatnią fakturę pochodzącą z przyjętego okresu rozliczeniowego lub zrealizowania płatności we wskazanym krótszym terminie (skonto). Warunki rabatowe określane są w zawieranych z kontrahentami umowach handlowych na dostawę towarów. Podatniczka podkreśliła, że rabaty dokumentowane są fakturami korygującymi do faktur opisującymi dostawy, których dotyczy rabat. Korekty wystawiane są z chwilą spełnienia warunków rabatowych, to znaczy w terminach uznania przez spółkę rabatu za należny (przyznania rabatu).
Pomysł „egzekucji fakturowej” może zredukować liczbę sporów o niezapłacone należności. Eksperci uważają, że nale...
Fiskus dostał raporty o internetowych transakcjach, prawie 300 tys. sprzedających w sieci może znaleźć się na je...
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas