Reklama
Rozwiń

Sponsor koni wyścigowych zyska klientów i rozliczy wydatki w kosztach

Spółka sponsorująca konie i dżokejów w zamian za promocję swojej działalności może zaliczyć wydatki do kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 27.09.2023 02:00

Inauguracja sezonu wyścigów konnych na Służewcu

Inauguracja sezonu wyścigów konnych na Służewcu

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Na wyścigach konnych spotykają się ludzie zamożni, którzy są naszymi potencjalnymi klientami, dlatego warto się na nich reklamować. Ten argument przekonał fiskusa, który zgodził się na rozliczenie kosztów promocji.

O interpretację wystąpiła spółka z branży nieruchomości. Zależy jej na zareklamowaniu swojej działalności i zdobyciu nowych klientów. Podkreśla, że jej kontrahentami są przede wszystkim osoby w dobrej kondycji finansowej, które interesują się sportami „z wyższej półki”. Często są skłonni do podejmowania ryzyka i próbują swoich sił w grach hazardowych. Z jej obserwacji wynika, że dużym zainteresowaniem obecnych i potencjalnych kontrahentów cieszą się wyścigi konne. To dobra przestrzeń do informowania o swojej ofercie i pielęgnacji kontaktów. Dlatego postanowiła się na nich promować i podpisała umowę sponsoringu z firmą, która dzierżawi konie i wystawia je na wyścigach (sama też zamierza je organizować).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?