Sponsor koni wyścigowych zyska klientów i rozliczy wydatki w kosztach

Spółka sponsorująca konie i dżokejów w zamian za promocję swojej działalności może zaliczyć wydatki do kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 27.09.2023 02:00

Inauguracja sezonu wyścigów konnych na Służewcu

Inauguracja sezonu wyścigów konnych na Służewcu

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Na wyścigach konnych spotykają się ludzie zamożni, którzy są naszymi potencjalnymi klientami, dlatego warto się na nich reklamować. Ten argument przekonał fiskusa, który zgodził się na rozliczenie kosztów promocji.

O interpretację wystąpiła spółka z branży nieruchomości. Zależy jej na zareklamowaniu swojej działalności i zdobyciu nowych klientów. Podkreśla, że jej kontrahentami są przede wszystkim osoby w dobrej kondycji finansowej, które interesują się sportami „z wyższej półki”. Często są skłonni do podejmowania ryzyka i próbują swoich sił w grach hazardowych. Z jej obserwacji wynika, że dużym zainteresowaniem obecnych i potencjalnych kontrahentów cieszą się wyścigi konne. To dobra przestrzeń do informowania o swojej ofercie i pielęgnacji kontaktów. Dlatego postanowiła się na nich promować i podpisała umowę sponsoringu z firmą, która dzierżawi konie i wystawia je na wyścigach (sama też zamierza je organizować).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT
Podatki
Skarbówka korzysta z prawa, jak chce? NSA alarmuje Ministerstwo Finansów
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Podatki
Fiskus nie dostanie więcej PIT od dzierżawy znaku towarowego.