Aktualizacja: 20.04.2015 09:09 Publikacja: 20.04.2015 05:00
Foto: www.sxc.hu
Od 1 stycznia 2013 r. podatnicy są zobowiązani do korekty kosztów w przypadku niezapłacenia wynagrodzenia kontrahentowi w odpowiednim terminie. Obowiązek ten regulują art. 24d ustawy o PIT oraz art. 15b ustawy o CIT. Z przepisów tych wynika m.in., że obowiązek korekty kosztów występuje również „w przypadku nabycia lub wytworzenia środków trwałych albo nabycia wartości niematerialnych i prawnych, do tej części odpisów amortyzacyjnych, które podatnik zaliczył do kosztów uzyskania przychodów" (art. 24d ust. 6 ustawy o PIT oraz art. 15b ust. 6 ustawy o CIT). Taki sposób sformułowania przepisu powinien oznaczać, że ma on zastosowanie do środków trwałych, które są własnością podatnika.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas