Aktualizacja: 25.02.2015 04:40 Publikacja: 25.02.2015 04:40
Foto: ROL
Spółka z o.o. specjalizuje się w organizowaniu wycieczek i wczasów zagranicznych. VAT od usług turystyki rozlicza na zasadach określonych w art. 119 ustawy o VAT (marża). W przypadku organizacji niektórych imprez występuje marża ujemna. Wynika to między innymi ze sprzedaży imprez w opcji „last minute", sprzedaży usług dla mniejszej liczby osób niż przewidywana, różnic kursowych, dodatkowych kosztów, np. dopłat paliwowych, dowozu klientów i nieprzewidzianych wydatków z powodu opóźnień i awarii samolotów. Wniosek dotyczył tylko usług turystyki, w ramach których spółka nabywa wyłącznie towary i usługi od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty (art. 119 ust. 2 ustawy o VAT).
Ubezpieczeni, którzy nie są od razu określeni w polisie czy innym dokumencie w sposób pozwalający na ich jednozn...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas