Reklama

Za dodatkową pracę zapłata, również po czasie

Godziny spędzone w zakładzie ponad obowiązujący nas wymiar powinny być płatne nawet, gdy naszej aktywności nie odnotowano w papierach.

Publikacja: 23.08.2023 07:06

Za dodatkową pracę zapłata, również po czasie

Foto: AdobeStock

Taki wniosek płynie z prawomocnego wyroku Sądu Okręgowego w Łodzi, który przyznał pracownicy cukierni ponad 34 tysiące złotych za przepracowane przez nią ponadwymiarowe i ponadliczbowe godziny. Zatrudniona początkowo na pół etatu, później w pełnym wymiarze kobieta w rzeczywistości spędzała w pracy po dziesięć godzin każdego dnia roboczego, a kilka też w soboty.

Zgodnie ze stosowaną praktyką pracownicy innych miejsc należących do prowadzących cukiernię zastępowali ją jedynie w wyjątkowych sytuacjach, a kiedy pracownica szła na urlop, sama musiała zadbać o taką zamianę. To ona najczęściej widywana była też przez klientów. W zakładzie nie obowiązywała lista obecności, a zatrudniona miała klucze, którymi otwierała i zamykała lokal. Sama też wypłacała sobie wynagrodzenie, pobierając tygodniówki z kasy, a następnie rozliczając się z tego, wraz z rachunkiem z raportu fiskalnego.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Za decyzje urzędników zapłacą firmy, czyli skutki reformy inspekcji pracy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo pracy
Zmiany w stażu pracy: korzyść dla pracownika, obowiązki dla firm
Prawo pracy
Co zrobić, jeżeli wpłaty do PPK okazały się nienależne? Ekspertka wyjaśnia
Prawo pracy
Rząd poprawia kontrowersyjny projekt reformy PIP. Chodzi o przekształcanie umów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Prawo pracy
Ministerstwo broni pilotażu 4-dniowego tygodnia pracy. "Będzie analiza rezultatów"
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama