Reklama
Rozwiń
Reklama

Firmy obawiają się reformy zwolnień lekarskich. „Możliwe żonglowanie L4”

Brak niektórych regulacji może sprawić, że reforma systemu kontroli zwolnień lekarskich nie spełni oczekiwań biznesu. - Nie rozwiąże problemu nadużywania krótkich zwolnień oraz tych wystawianych z przyczyn psychicznych - podkreślają przedsiębiorcy.

Aktualizacja: 25.11.2024 06:26 Publikacja: 25.11.2024 04:46

Firmy obawiają się reformy zwolnień lekarskich. „Możliwe żonglowanie L4”

Foto: Adobe Stock

To jeden z wniosków jaki płynie z opinii przedstawicieli organizacji pracodawców i przedsiębiorców do projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, które poznała „Rzeczpospolita”.

Nowe przepisy mają ujednolicić zasady wydawania zaświadczeń lekarskich i usprawnić kontrolę prawidłowości orzeczeń o czasowej niezdolności do pracy. Zmienić mają się też kwestie związane z samym wystawianiem L4. Przykładowo dopuszczona zostanie możliwość przebywania na zwolnieniu lekarskim u jednego pracodawcy i pracy w tym samym czasie w innym miejscu. Zmodyfikowane będą też zasady wynagradzania oraz kwalifikacji, które są wymagane od lekarzy orzekających w ZUS. 

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Rząd zmienia reformę PIP. Idzie na rękę firmom
Prawo pracy
Jawność porozumień ze związkami może się stać gwoździem do trumny
Prawo pracy
Pracodawcy przed gigantycznymi wyzwaniami. Czy rząd im pomoże?
Prawo pracy
AI i pomysły Brukseli wpływają na firmy. Co powinien zrobić rząd?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo pracy
Obowiązek wdrożenia PPK ciąży także na zagranicznym podmiocie zatrudniającym
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama