Firma nie może zatajać celu działalności

Nakłanianie do udziału w bezpłatnych badaniach, połączonych z indywidualnymi konsultacjami, w trakcie których tak naprawdę namawia się zaproszonych do nabycia urządzeń medycznych i paramedycznych, narusza zbiorowe interesy konsumentów.

Publikacja: 22.09.2017 05:30

Firma nie może zatajać celu działalności

Foto: Fotolia.com

Między innymi za takie właśnie działanie, polegające na zatajeniu rzeczywistego celu stosowanej praktyki handlowej, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał firmę Alibiostar Trading. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał to stanowisko, odrzucając odwołanie przedsiębiorcy (XVII AmA 144/14).

W wydanej decyzji urząd antymonopolowy uznał, że przedsiębiorca stosował praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. Spółka kierowała do konsumentów zaproszenia na prezentację, sugerując im, że jej przedmiotem są badania medyczne objęte refundacją oraz możliwość skorzystania z dofinansowania na zakup oferowanych produktów. Ponadto przedsiębiorca nie informował klientów o faktycznej cenie sprzedawanych urządzeń, sugerując tym samym, że zakup dokonany w trakcie pokazu będzie się wiązać ze szczególną korzyścią cenową. Kary pieniężne nałożone w związku ze stwierdzonymi praktykami na firmę przekroczyły 250 tys. zł. Sąd w całości podzielił stanowisko prezesa urzędu i oddalił odwołanie spółki.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"