Kiedy znika z akt informacja o karze porządkowej dla pracownika

Nałożoną na pracownika karę porządkową uznaje się za niebyłą po 12 miesiącach nienagannej pracy. Nie ma jednak pewności, co uważać za nienaganną pracę.

Publikacja: 02.12.2016 05:30

Kiedy znika z akt informacja o karze porządkowej dla pracownika

Foto: 123RF

Szef, który chce nałożyć na pracownika karę porządkową, musi postępować zgodnie z regułami wynikającymi z kodeksu pracy. Wszelkie samowolne procedury, w tym stosowanie kar, których nie przewiduje kodeks, jest niedozwolone.

Wręczenie pracownikowi zawiadomienia o ukaraniu to nie wszystko. Po tej czynności zostaje ślad w teczce B akt osobowych pracownika. Aby stamtąd zniknął, muszą zaistnieć dwa warunki – właściwe postępowanie pracownika oraz upływ czasu. Sama obietnica poprawy po nałożeniu kary to zdecydowanie za mało.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki