Reklama

Kiedy znika z akt informacja o karze porządkowej dla pracownika

Nałożoną na pracownika karę porządkową uznaje się za niebyłą po 12 miesiącach nienagannej pracy. Nie ma jednak pewności, co uważać za nienaganną pracę.

Publikacja: 02.12.2016 05:30

Kiedy znika z akt informacja o karze porządkowej dla pracownika

Foto: 123RF

Szef, który chce nałożyć na pracownika karę porządkową, musi postępować zgodnie z regułami wynikającymi z kodeksu pracy. Wszelkie samowolne procedury, w tym stosowanie kar, których nie przewiduje kodeks, jest niedozwolone.

Wręczenie pracownikowi zawiadomienia o ukaraniu to nie wszystko. Po tej czynności zostaje ślad w teczce B akt osobowych pracownika. Aby stamtąd zniknął, muszą zaistnieć dwa warunki – właściwe postępowanie pracownika oraz upływ czasu. Sama obietnica poprawy po nałożeniu kary to zdecydowanie za mało.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama