Aktualizacja: 08.11.2016 07:08 Publikacja: 08.11.2016 05:40
Foto: Fotolia.com
Każdy pracownik odbywający podróż służbową – czy to krajową, czy zagraniczną – jest uprawniony do otrzymywania diet z tego tytułu. Stanowią one dodatek mający na celu pokrycie zwiększonych kosztów w związku z przebywaniem poza domem.
Istotą wypłacania diet jest sfinansowanie różnicy w kosztach utrzymania w związku z przebywaniem poza domem. W związku z podwyższonymi wydatkami podczas delegacji (np. koniecznością zakupu gotowego posiłku), diety stanowią ich rekompensatę. Nie mają jednak zabezpieczyć pełnego utrzymania. Podczas delegacji pracownik nadal bowiem otrzymuje wynagrodzenie, które przeznacza na codzienne wydatki, niezależnie od tego, czy pracę świadczy na miejscu, czy będąc w podróży służbowej.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas