Rusza kampania PIP „Dobry przepis na bezpieczeństwo”

30 września 2019 r. Państwowa Inspekcja Pracy rozpoczęła kampanię „Dobry przepis na bezpieczeństwo", którą będzie prowadzić w latach 2019-2021. Jej celem jest zmniejszenie zagrożeń w masarniach i ubojniach, poprawa stanu przestrzegania przepisów prawa pracy, w szczególności bezpieczeństwa i higieny pracy, a także umożliwienie pracodawcom dostosowania zakładów do obowiązującego prawa poprzez udział w programie prewencyjnym opartym na samokontroli.

Publikacja: 09.10.2019 16:00

Rusza kampania PIP „Dobry przepis na bezpieczeństwo”

Foto: Adobe Stock

Przetwórstwo mięsa uważane jest za branżę szczególnie niebezpieczną ze względu na liczne zagrożenia wypadkowe. W latach 2013-2017 w zakładach przetwórstwa mięsnego 235 osób zostało poszkodowanych w wypadkach przy pracy, w tym 12 poniosło śmierć, a 65 odniosło ciężkie obrażenia ciała.

Rozpoczęta 30 września 2019 r. podczas Salonu Technologii Mięsnych i Rybnych na Międzynarodowych Targach Technologii Spożywczych POLAGRA-TECH w Poznaniu kampania Państwowej Inspekcji Pracy „Dobry przepis na bezpieczeństwo" będzie prowadzona w latach 2019-2021. Kampania skierowana jest przede wszystkim do podmiotów, których działalność obejmuje przetwarzanie i konserwowanie mięsa oraz produkcję wyrobów z mięsa, włączając wyroby z mięsa drobiowego. W bazie danych PIP i ZUS zidentyfikowano ok. 2,8 tys. podmiotów, których działalność obejmuje przetwórstwo mięsa; ponad 2/3 z nich zatrudnia pracowników.

Pozostało 81% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje