Oddelegowanie i delegacja - różnice w świadczeniach z tytułu wyjazdu i składkach

Pojęcia oddelegowania i podróży służbowej często używane są zamiennie i mylone. Właściwe zakwalifikowanie zagranicznego wyjazdu pracownika wpływa natomiast na zakres świadczeń przysługujących mu z tytułu wyjazdu oraz na obowiązki pracodawcy.

Publikacja: 01.09.2016 02:00

Foto: 123RF

Podróż służbowa i oddelegowanie dotyczą dwóch różnych sytuacji. Pierwsza uregulowana jest w art. 77

kodeksu pracy. Zgodnie z § 1 tego przepisu pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy, przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z tą podróżą. W tym przypadku podwładny tylko wyjątkowo i tymczasowo wykonuje powierzone mu zadania poza swoim stałym miejscem pracy.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki