Oddelegowanie i delegacja - różnice w świadczeniach z tytułu wyjazdu i składkach

Pojęcia oddelegowania i podróży służbowej często używane są zamiennie i mylone. Właściwe zakwalifikowanie zagranicznego wyjazdu pracownika wpływa natomiast na zakres świadczeń przysługujących mu z tytułu wyjazdu oraz na obowiązki pracodawcy.

Publikacja: 01.09.2016 02:00

Foto: 123RF

Podróż służbowa i oddelegowanie dotyczą dwóch różnych sytuacji. Pierwsza uregulowana jest w art. 77

kodeksu pracy. Zgodnie z § 1 tego przepisu pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza stałym miejscem pracy, przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z tą podróżą. W tym przypadku podwładny tylko wyjątkowo i tymczasowo wykonuje powierzone mu zadania poza swoim stałym miejscem pracy.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama