Aktualizacja: 09.02.2016 06:30 Publikacja: 09.02.2016 06:30
Pracodawca nie może przerzucać odpowiedzialności za skutki oszczędności na monitoringu i ochronie sklepu
Foto: 123RF
Przeniesienie na pracowników nielimitowanej odpowiedzialności za towary to powszechne zjawisko w branży handlowej. Jednak takie umowy nie zawsze chronią kieszeń pracodawcy, szczególnie gdy manko powstało w sklepie samoobsługowym czy hurtowni, do której dostęp ma wiele osób. Pracownikom łatwo wtedy oddalić od siebie roszczenia pracodawcy.
Przekonała się o tym niedawno kierowniczka jednego ze sklepów spożywczych w Łodzi. Gdy zawierała umowę o pracę na swoim stanowisku, pracodawca przedstawił jej do podpisania umowę o odpowiedzialności za mienie powierzone. Wraz z innymi kierownikami miała ponosić pełną i bezwarunkową odpowiedzialność za straty w prowadzonym przez nią sklepie. Po roku pracy przeprowadzono inwentaryzację, która wykazała ogromne ubytki w towarach. Po tym gdy manko zostało podzielone między kierowników, pracownicy przypadło do zapłaty z własnej kieszeni ponad 32 tys. zł. Gdy pracodawca zaczął potrącać te należności z jej wynagrodzenia, kobieta złożyła wypowiedzenie i odwołała się do sądu.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas