Reklama

Kiedy kształt towaru może być znakiem towarowym

Kształt towaru czy opakowania nie należy do tradycyjnego oznaczenia pochodzenia. Pełni cele funkcjonalne, użytkowe i estetyczne. Coraz częściej jednak towarom nadawane są formy charakterystyczne, które wskazują, że pochodzą z określonej firmy.

Publikacja: 21.11.2015 16:16

Kiedy kształt towaru może być znakiem towarowym

Foto: Rzeczpospolita, Mirosław Owczarek MO Mirosław Owczarek

Przepisy o znakach towarowych wskazują, że kształty mogą posiadać tzw. zdolność odróżniającą i być rejestrowane jako znaki towarowe, nawet w postaci czystych form, bez dodatkowych elementów słownych lub graficznych, tj. bez napisów, etykiet itp.

Kształt może być znakiem

Pozostało jeszcze 96% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama
Reklama