Aktualizacja: 18.11.2015 06:00 Publikacja: 18.11.2015 06:00
Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski
Wprowadzanie konsumentów w błąd, np. poprzez źle skonstruowany przekaz reklamowy lub marketingowy albo zatajenie istotnych informacji o produkcie, jest przykładem nielegalnego działania. Podobnie, gdy przedsiębiorca narzuca klientom zapisy umowne, które zgodnie z prawem powinny zostać wyeliminowane z obrotu gospodarczego (niedozwolone postanowienia umowne). Takim działaniem jest także prowadzenie działalności w sposób zakłócający wolną i uczciwą konkurencję. W każdym z takich przypadków właściwy urząd, tj. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, może wszcząć przeciwko przedsiębiorcy postępowanie w sprawach z zakresu praktyk ograniczających konkurencję albo praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów. Udowodnienie winy może skutkować nie tylko wydaniem nakazu zabraniającego dalszego nielegalnego działania oraz zobowiązującego przedsiębiorcę do podjęcia działań, mających zniwelować lub ograniczyć negatywne skutki jego poczynań, ale także kończyć się nałożeniem dotkliwej kary finansowej.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas