Aktualizacja: 02.10.2015 06:25 Publikacja: 02.10.2015 06:25
Foto: www.sxc.hu
W przypadku rozwiązania promocyjnej umowy przez abonenta operator telekomunikacyjny może się domagać zwrotu przyznanej ulgi. Nie może ona być jednak pobierana w pełnej wysokości, lecz pomniejszona proporcjonalnie do czasu obowiązywania kontraktu. O konieczności trzymania się tej zasady przypomniał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w decyzji dotyczącej poznańskiego przedsiębiorcy (decyzja nr RPZ 9/2015).
Przedsiębiorcy postawiono zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów za to, że stosował praktyki zakazane na mocy art. 24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. A wszystko przez nieprawidłowe obciążenie opłatą tych abonentów, którzy chcieliby rozwiązać umowę lub z którymi byłaby ona rozwiązana przez dostawcę usługi z ich winy. Przy tym chodziło o umowy czasowe, przy zawieraniu których abonenci otrzymywali specjalną ulgę (umowy promocyjne).
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas