Jaka kara za zerwanie umowy z operatorem

Rozwiązując przed czasem umowę zawartą na promocyjnych warunkach, klient musi się liczyć z obowiązkiem zwrotu tzw. ulgi. Jednocześnie przedsiębiorca powinien pamiętać o tym, że nie zawsze ma prawo naliczyć ją w pełnej wysokości.

Publikacja: 02.10.2015 06:25

Jaka kara za zerwanie umowy z operatorem

Foto: www.sxc.hu

W przypadku rozwiązania promocyjnej umowy przez abonenta operator telekomunikacyjny może się domagać zwrotu przyznanej ulgi. Nie może ona być jednak pobierana w pełnej wysokości, lecz pomniejszona proporcjonalnie do czasu obowiązywania kontraktu. O konieczności trzymania się tej zasady przypomniał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w decyzji dotyczącej poznańskiego przedsiębiorcy (decyzja nr RPZ 9/2015).

Przedsiębiorcy postawiono zarzut naruszenia zbiorowych interesów konsumentów za to, że stosował praktyki zakazane na mocy art. 24 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. A wszystko przez nieprawidłowe obciążenie opłatą tych abonentów, którzy chcieliby rozwiązać umowę lub z którymi byłaby ona rozwiązana przez dostawcę usługi z ich winy. Przy tym chodziło o umowy czasowe, przy zawieraniu których abonenci otrzymywali specjalną ulgę (umowy promocyjne).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10