Reklama

UOKiK o efekcie zachęty przy refundacji z PFRON

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że możliwości uzyskania dofinansowania pensji niepełnosprawnego pracownika nie przekreśla fakt, że uzyskał on orzeczenie dopiero w trakcie zatrudnienia. Innego zdania jest resort pracy.

Publikacja: 11.06.2015 04:00

UOKiK o efekcie zachęty przy refundacji z PFRON

Foto: www.sxc.hu

Jednym z warunków uzyskania refundacji pensji wypłaconej niepełnosprawnemu pracownikowi z PFRON jest spełnienie tzw. efektu zachęty. Ustala się go jednokrotnie na cały okres zatrudnienia danej osoby, chyba że zmieni się jej status. Z najnowszej interpretacji Komisji Europejskiej (KE) oraz stanowiska Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wynika, że przedsiębiorcy mogą uzyskać efekt zachęty, a – co za tym idzie – także dofinansowanie do wynagrodzeń także na tych niepełnosprawnych, którzy uzyskali orzeczenie w trakcie zatrudnienia w przedsiębiorstwie.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Wymarzony pakiet mikołajkowy!

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Pierwszy rok 179 zł, potem 390 zł pobierane automatycznie co roku.

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama