Reklama
Rozwiń

Akredytywa zabezpieczy transakcję z nowym kontrahentem

Wydzielenie pieniędzy na rachunku bankowym jest stosowane jako forma ochrony interesów firmy. Wykazuje się je na wyodrębnionym w tym celu koncie zespołu „1".

Publikacja: 03.06.2015 05:40

Foto: 123RF

Na prośbę naszego dostawcy chcemy otworzyć akredytywę. Ma ona służyć zabezpieczeniu naszych wzajemnych rozliczeń. W jaki sposób powinniśmy ująć w księgach operacje jej utworzenia oraz późniejszego wykorzystania? – pyta czytelniczka.

Akredytywa jest formą rozliczeń bezgotówkowych. Polega na wyodrębnieniu przez bank dłużnika środków na jego rachunku i przekazaniu ich do banku wierzyciela (dostawcy), jako zapłaty za wykonane zlecenie. Jest doskonałym zabezpieczeniem interesów obu stron, dlatego często wykorzystywana jest w tran- sakcjach o podwyższonym ryzyku, zapewniając ich właściwą realizację. Sprzedającemu gwarantuje terminowość płatności, natomiast kupującemu zachowanie odpowiedniej jakości towarów czy usług.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego