Reklama
Rozwiń
Reklama

Nieuczciwa reklama parabanków i brak informacji dla klienta

Nieuczciwa reklama, pomijanie istotnych informacji w ofercie i umowie, wygórowane opłaty przygotowawcze i windykacyjne, utrudnianie odstąpienia od umowy – to najczęstsze zagrożenia opisywane przez UOKiK, na jakie narażeni są konsumenci korzystający z pieniędzy firm pożyczkowych.

Aktualizacja: 17.04.2015 09:28 Publikacja: 17.04.2015 02:00

Nieuczciwa reklama parabanków i brak informacji dla klienta

Foto: Fotorzepa, Robert Garciński Robert Garciński

Według danych Związku Firm Pożyczkowych roczna wartość pożyczek udzielanych na rynku pozabankowych kredytów konsumenckich może sięgać nawet pięciu miliardów zł. Firmy pożyczkowe, w przeciwieństwie do banków czy SKOK, nie są objęte nadzorem Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego i mogą działać bez licencji. I nie zawsze, jak wynika z doświadczeń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, działają zgodnie z prawem. Instytucja ta wymieniła na swojej stronie (www.uokik.gov.pl) najczęściej występujące zagrożenia dla konsumentów korzystających z oferty takich pożyczkodawców. A są to:

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Reklama
Reklama